Skip to main content

Help, ik heb een foute factuur gemaakt!

Hi Wezp, Ik heb een foute factuur opgestuurd. Wat moet ik nu doen?

Wezp: Een foutje maken met een factuur, kan gebeuren. Komt vaker voor dan je denkt!

De procedure om dat foutje te herstellen is eenvoudig: je stuurt een zgn. credit-factuur.

Een credit-factuur sturen. Dat doe je door een nieuwe factuur te maken (een nieuw factuurnummer dus), met hetzelfde bedrag als de ‘foute’ factuur, maar dan met een minnetje ervoor. Dus als je factuur 100 EUR was, is de nieuwe factuur nu -100 euro. In het kenmerk-veld zet je “credit-factuur”. Eventueel doe je er nog een mailtje bij waarom je deze credit-factuur stuurt. Met de credit-factuur streep je als het ware de vorige factuur weg.

Vervolgens stuur je de een nieuwe rekening – hopelijk nu een goede 🙂 – met weer een nieuw factuurnummer.
Deze facturen zet je alle drie (foute, credit, goede) in Wezp. Klaar!

Laaat Wezp je boekhouding doen.

Ben je nog geen klant en wil je een abonnement afsluiten? We helpen je graag op weg. Kennismaken? Plan hier een afspraak in, of bel met 06 18208115 tijdens kantooruren.

PLAN EEN KENNISMAKINGSGESPREK